Ekologiczna firma
Home » Eko-wizerunek firmy, czyli jak budować prestiż własnej firmy

Eko-wizerunek firmy, czyli jak budować prestiż własnej firmy

Działania proekologiczne uchodzą obecnie nie tylko za korzystne dla środowiska naturalnego, ale coraz częściej postrzegane są jako rodzaj strategii marketingowej budującej zaufanie w gronie potencjalnych konsumentów. W dobie piętrzących się problemów klimatycznych oraz ich konsekwencji, bycie ekologicznym jest niezwykle pożądane i korzystnie odbierane przez społeczeństwo. Troszcząc się o ekosystem automatycznie dbamy również o komfort życia naszych klientów, a przynajmniej tak jest to interpretowane przez wielu specjalistów do spraw PR-u i budowania renomy marki. Zatem jak zostać propagatorem ekologii w biznesie? Czy proekologiczna strategia firmy przynosi wymierne korzyści?

Ekologia – pozytywne skojarzenia

Świadomość społeczna w kwestii ekologicznego stylu życia z każdym rokiem wzrasta, co może być dobrą wiadomością dla przedsiębiorców. Słowo „ekologiczny” posiada pozytywny wydźwięk i jest kojarzone z produktem czy usługą wysokiej jakości. Ekologia staje się coraz bardziej „trendy”, dlatego warto wykorzystać potencjał tkwiący w proekologicznym wizerunku firmy w celu podniesienia jej wartości rynkowej i budowania zaufania społecznego.

Ekologicznie nie znaczy drogo

Produkty czy usługi uznawane za ekologiczne często kojarzą się z wyższymi kosztami inwestycyjnymi. Faktem jest, że zakup materiałów ekologicznych, biodegradowalnych może wiązać się z wyższymi kosztami, nie są to tak duże różnice, które mogłyby poważnie nadszarpnąć budżet naszej firmy . Trudna sytuacja gospodarcza często zmusza wielu przedsiębiorców do szukania oszczędności i redukcji kosztów, jednak procesy restrukturyzacyjne nie muszą odbywać się kosztem wizerunku firmy.

Wystarczy wprowadzić do swojej firmy kilka modyfikacji, dzięki którym można reklamować się z dumą jako podmiot gospodarczy propagujący ekologiczne rozwiązania. Kupując sprzęt elektroniczny warto wybierać te modele, które opatrzone są certyfikatem świadczącym o ich energooszczędności. Tym samym ograniczamy średnie zużycie prądu w zakładzie pracy, jednocześnie troszcząc się o środowisko i wizerunek naszej firmy.

Ekologia w strategiach marketingowych

Wielu przedsiębiorców w trosce o rozpoznawalność własnego znaku towarowego wybiera gadżety reklamowe jako formę niedrogiego, ale skutecznego marketingu. Zamiast tradycyjnych, plastikowych długopisów czy breloków, warto dystrybuować gadżety wykonane z materiałów ulegających biodegradacji. Koszty ich produkcji mogą być nieco wyższe, co jednak potraktować jako inwestycję w budowanie pozytywnego wizerunku marki.

Coraz więcej przedsiębiorców upatruje swojej szansy w alternatywnych źródłach energii, jednak instalacja panelów solarnych czy specjalnych wiatraków może przekraczać budżet firmy o stosunkowo niewielkim kapitale. Warto jednak poczynić tak niewielkie inwestycje jak zakup żarówek energooszczędnych czy czujników ruchu, które ograniczają zużycie prądu w czasie nieobecności pracowników.

Czynne propagowanie ekologicznych rozwiązań

Celem marketingu jest pozyskiwanie nowych oraz zatrzymanie stałych klientów. Dobrym pomysłem na propagowanie ekologicznego stylu życia, który zapewni firmie wzrost zainteresowania jest wspieranie akcji społecznych wspierających proekologiczne organizacje czy inicjatywy. Wielu przedsiębiorców w ramach patronatu medialnego decyduje się na umieszczenie swojego logo na plakatach promujących happeningi proekologiczne, dzięki czemu możemy zaistnieć w świadomości większego grona odbiorców.

Polecane

Na co zwrócić uwagę przy zakupie mieszkania pod wynajem?

Milena

Serwisy VoD a tradycyjna telewizja – co się dzisiaj ogląda?

Milena

500 plus – dlaczego oszczędzanie to dobra inwestycja w przyszłość dziecka?

Milena