influencer marketing
Home » Jak wykorzystać influencer marketing w handlu internetowym?

Jak wykorzystać influencer marketing w handlu internetowym?

Praktycznie każdy użytkownik sieci w dzisiejszych czasach wyszukuje potrzebnych usług i produktów w sferze online. Każdy z nas posiada telefon z dostępem do Internetu lub laptop i mało kto wyobraża sobie życie bez tych gadżetów. Social media pełne są influencerów, którzy dzięki współpracy z firmami mogą zarobić i jednocześnie przyczynić się do wypromowania danej marki i sklepu internetowego. Czym zajmuje się influencer? Jak wykorzystać influencer marketing w sklepie internetowym? Jakie plusy są z tym związane?

Kim jest influencer?

Influencerzy są osobami, które najprościej byłoby określić jako internetowi celebryci. To użytkownicy social mediów, którzy podejmują określone działania w celu uzyskania stałych odbiorców i promowanie sklepów internetowych lub marek. Wpływają oni bardzo często na decyzję innych osób, które chętnie sięgają po produkty polecane przez znanych i lubianych. Takie osoby zazwyczaj są blogerami, gamerami, vlogerami, instagramerami, czy też tik tokerami. Okazuje się, że zazwyczaj są oni ekspertami w danej dziedzinie i mają spory wpływ na kształtowanie opinii publicznej w danym zakresie. Tematy poruszane przez influencera wiązać się mogą z naszymi usługami lub produktami.

Zalety influencer marketingu

Liczne badania przeprowadzane na rynku wskazały, że wśród młodych osób influencerzy mają znacznie większy autorytet niż celebryci, jakich spotykamy w telewizji. Okazuje się, że pomoc influencera daje wymierne korzyści i pozwala dotrzeć do grupy docelowej. W tym przypadku zaletami są:

  • działania wiarygodne i prawdziwe,
  • zbliżony status społeczny influencera do zwykłego użytkownika sieci,
  • podobny rodzaj zainteresowań,
  • aktywne i systematyczne korzystanie z mediów digitalowych,
  • interaktywność influencera, który działa na różnych kanałach online,
  • przystępność treści.

Młode pokolenie coraz częściej kieruje się preferencjami i poleceniami znanych celebrytów w sieci, którzy często stanowią wzór do naśladowania.

Jak rozpocząć współpracę z influencerem w celu rozwinięcia handlu internetowego?

Na współpracę z takimi osobami decydują się nie tylko większe firmy, lecz także jednoosobowe działalności. W tym przypadku liczyć możemy na łatwe zmierzenie efektów wspólnej pracy, po czym stwierdzić możemy, czy warto nadal korzystać z pomocy influencer marketingu. Podczas kontaktu z taką osobą powinniśmy postawić na kilka kwestii – konwersję, ruch generowany za pomocą referral linków, zaangażowanie oraz zasięg. Co ciekawe, konwersję i generowany ruch z łatwością określimy za pomocą narzędzia o nazwie Google Analytics. Inne aspekty sprawdzimy przykładowo na Facebooku za pomocą zakładki dotyczącej statystyk.

Zasięgi i współpraca z influencerem

Współpraca z influencerem jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla każdego, kto chce znacznie zwiększyć sprzedaż online. Niezwykle ważne jest to, aby na samym początku określić dany plan i strategię, jaką będziemy się kierować razem z influencerem. Przed kontaktem z daną osobą skontrolujemy jej zasięgi w sieci. W przypadku, gdy ilość obserwujących jest duża, natomiast komentarzy jest niewiele, wtedy musimy uważać – być może influencer ma obserwatorów nieprawdziwych lub nieaktywnych. Co ciekawe, kontakt bardzo często zależy od popularności danego celebryci w sieci. Wielu „małych” influencerów zamieszcza na swojej stronie adres e-mail wraz z zachętą do kontaktu. Jeśli chodzi o tzw. makro-influencerów, zazwyczaj konieczny jest kontakt z managerem.
Influencer marketing w handlu internetowym może dać sporo korzyści, pod warunkiem że określimy strategię współpracy z daną osobą i dokładnie skontrolujemy fakt, z kim najlepiej podjąć działania.

Polecane

Na co zwrócić uwagę przy zakupie mieszkania pod wynajem?

redakcja serwisu

Co powinna mieć nowoczesna sala konferencyjna?

redakcja serwisu

Jakie zalety ma konto oszczędnościowe?

redakcja serwisu