Biznes rękodzielniczy
Home » Rękodzieło, czyli coraz bardziej popularniejszy pomysł na biznes

Rękodzieło, czyli coraz bardziej popularniejszy pomysł na biznes

W dobie masowej produkcji na światową skalę, dzieła wykonane ręcznie cieszą się coraz większym powodzeniem. Niejako wracamy do czasów naszych babć i mam, które w trudnych dla gospodarki rynkowej czasach starały się urozmaicić nieco szarą rzeczywistość ręcznie wykonanymi zabawkami, ubraniami czy ozdobami. Rękodzielnictwo niektórzy traktują tylko i wyłącznie jako pasję czy rozrywkę, sposób na produktywne spędzenie wieczoru czy weekendu. Jednak w Internecie można znaleźć coraz więcej niewielkich sklepów z rękodziełami, na które jest obecnie spore zapotrzebowanie. Zatem czy pasja może stać się źródłem naszych dochodów? Czy na technice DIY można się dorobić?

Liczy się oryginalność

Wielu konsumentów wraca z zakupów w centrach handlowych w nie najlepszym nastroju. Nie da się oprzeć wrażeniu, że w każdym kolejnym sklepie asortyment wygląda bardzo znajomo i nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych marek. Dlatego też dzieła robione ręcznie mają swój wyjątkowy charakter – każdy, nawet najmniejszy detal został stworzony w sposób unikatowy, z myślą o tym jednym, konkretnym przedmiocie. Oryginalność w nowoczesnym świecie jest niezwykle w cenie, zwłaszcza gdy zalewają nas towary produkowane w skali masowej.

Własna firma – odważna decyzja

Niewiele osób może pochwalić się pracą, której jest całkowicie oddany i poświęca się jej w stu procentach. Specyfika rynku pracy w Polsce nierzadko zabija w nas kreatywność i swobodę w podążaniu własną ścieżką zawodową. Narzucone z góry godziny pracy czy goniące deadline’y przyprawiają nas o kolejne zmarszczki na czole, co bywa niezwykle frustrujące.

Pasja, która staje się sposobem na życie to przywilej, na który nie każdy może sobie pozwolić. Oczywiście każdy z nas może założyć własną działalność gospodarczą, która w mniejszym bądź większym stopniu zadowoli nasze ambicje zawodowe. Trzeba jednak pamiętać, że prowadzenie własnej firmy to posunięcie dość ryzykowne, które może okazać się najlepszą decyzją w naszym życiu, ale również sromotną porażką. Porzucenie stałej, dobrze płatnej pracy na etacie to decyzja, którą nie warto podejmować pod wpływem chwili czy trendów w biznesie.

Praca na własnych warunkach

Bycie własnym szefem ma swoje plusy i minusy. Praca rękodzielnicza na własny rachunek to wolność i swoboda w podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości i funkcjonowania własnego sklepu. To my decydujemy o jakości wykonanych produktów, ich formie i ostatecznym kształcie. My również wybieramy formę, w jakiej chcemy dokonywać sprzedaży ręcznie robionych dzieł. Na samym początku nie trzeba zakładać sklepu internetowego, by cieszyć się zarobkiem z ręcznie tkanych serwetek czy dzierganych sweterków. Swoje produkty można sprzedawać w ramach zaprzyjaźnionych sklepów DIY, jednak trzeba liczyć się z odstąpieniem odpowiedniej prowizji.

Materiały wysokiej jakości

Wysoka jakość ręcznie wykonywanych przedmiotów to obecnie jeden z głównych wyznaczników sukcesu w tej branży. Oczywiście wiąże się to z wyższymi kosztami inwestycyjnymi, jednak dobra jakość zawsze znajdzie swoich amatorów. Wiele osób woli kupić dla swojego dziecka maskotkę droższą, wykonaną z przyjaznych dla zdrowia materiałów niż pluszaka z masowej produkcji, który przy pierwszym lepszym praniu przestanie nadawać się do czegokolwiek. W parze z jakością idzie cena, jak również renoma firmy, o którą należy nieustannie dbać.

Rękodzielnictwo – co jest „na topie”?

Widać wyraźne zapotrzebowanie na ręcznie wykonywane zabawki. Czy to z drewna, czy to z włóczki, czy z bawełny – zabawki handmade przeżywają swoje pięć minut. Podobnie zresztą jak ręcznie robiona biżuteria, która wyróżnia się orgyginalnym designem i unikalnym charakterem. Dość popularne są również ozdoby do mieszkania tworzone w oparciu o metodę decoupage’u.

Polecane

Na co zwrócić uwagę przy zakupie mieszkania pod wynajem?

Milena

Rynek e-commerce kwitnie – zakupy online robi już co drugi Polak

Milena

Eko-wizerunek firmy, czyli jak budować prestiż własnej firmy

Milena