szkolenie bhp

Szkolenia BHP w firmie – kto może je prowadzić?

Każda z polskich firm ma obowiązek przeprowadzać pewne szkolenia dla swoich pracowników. Mowa tu głównie o ludziach zatrudnionych na etat. Jednym z takich szkoleń jest BHP. To jedno z obowiązkowych szkoleń, które pomaga zdobyć niezbędną wiedzę do stworzenia bezpiecznego miejsca pracy. Warto wiedzieć, na czym polega takie szkolenie i kto może je przeprowadzić.

Czym takim jest szkolenie BHP?

W każdym miejscu pracy tak naprawdę czyhają na nas różne zagrożenia. Jest to oczywiście uzależnione od zajmowanego stanowiska oraz miejsca pracy. Inne zagrożenia występują w pracy biurowej, a inne w halach produkcyjnych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie nam całkowitego bezpieczeństwa w trakcie pracy. W zakładach pracy regularnie organizowane są szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Tego typu szkolenia BHP w Warszawie obejmują szczególnie teorię. Pracownicy dowiadują się, jakie zagrożenia występują w jego środowisku pracy. Dokładnie omawiane są także sposoby, aby takie zagrożenia całkowicie wyeliminować lub ewentualnie zminimalizować. Musimy wiedzieć, że szkolenia BHP nie są ważne przez całe życie. Co pewien czas musimy je odnawiać.

Kto może prowadzić szkolenie BHP i jaka powinna być ta osoba?

Wiele osób ma wątpliwości co do tego, kto może i powinien przeprowadzać szkolenia BHP w firmie. Odpowiedź jest prosta. Takie szkolenie może przeprowadzić każda osoba, która posiada wymagany zasób wiedzy, doświadczenie i pełne przygotowanie dydaktyczne do przeprowadzenia szkolenia. Ważne jest to także w przypadku szkolenia ppoż. w Łodzi. Właściciel firmy, który musi zorganizować takie szkolenie, ma zatem dwa wyjścia.

Pierwszym z nich jest zatrudnienie osoby z zewnątrz do przeprowadzenia szkolenia BHP. Wówczas zawiera się umowę z taką osobą, a następnie przychodzi ona do naszej firmy i szkoli naszych pracowników. Drugą opcją jest zaangażowanie naszego już zatrudnionego pracownika, który posiada ogromny zasób wiedzy na ten temat, a do tego ma doświadczenie w organizacji i prowadzeniu tego typu szkoleń. Oba wyjścia są dobre, a to, które z nich należy wybrać, pozostaje decyzją szefa.

Polecane

Zastosowanie maski spawalniczej

redakcja serwisu

3 cechy dobrego biura rachunkowego

redakcja serwisu

Sprawozdania gus – o czym mowa w praktyce?

redakcja serwisu