Home » Dieta na wzmocnienie odporności

Dieta na wzmocnienie odporności

Okres jesienno-zimowy, to duże obciążenie dla organizmu. Codziennie nasz układ odpornościowy jest narażony na działanie różnego rodzaju wirusów i bakterii, które tylko czyhają na jego słabszy moment. Co powinno znaleźć się w naszym jadłospisie, aby wspomóc organizm w walce z infekcjami? Podpowiadamy.

Wzmocnienie odporności – zbilansowane posiłki, to podstawa

Dieta, której zadaniem jest wzmocnienie odporności organizmu powinna być bogata w warzywa i owoce, które są skarbnicą antyoksydantów (przeciwutleniaczy). Ich zadaniem jest walka z wolnymi rodnikami, a co za tym idzie sprzyjanie budowania dobrej odporności.

Posiłki powinny być więc bogate w witaminy A, C i E. Komponowanie ich często może jednak przysparzać problemów, które mają podłoże w wielu czynnikach. Niektórzy po prostu nie mają czasu na to, aby zgłębiać wiedzę na temat potraw i wolą pójść na łatwiznę – korzystać z restauracji, albo dań gotowych typu fast food, a jeszcze gorzej – proszek. Inni nie wiedzą gdzie szukać witamin, innym zwyczajnie nie chce się poświęcać na to czasu. W każdej z tych sytuacji jest jednak wyjście. Rozwiązaniem może być np. skorzystanie z usług cateringu dietetycznego (np. diet4u.pl). Wiele firm oferuje w jego ramach doradztwo żywieniowe. Dzięki temu jesteśmy w stanie skonsultować się z fachowcami, którzy nie tylko przygotują nam dietę wedle obowiązujących reguł, ale również dopasowują ją do kondycji naszego organizmu oraz preferencji żywieniowych.

Dieta na odporność – co jeść?

Wspomniane witaminy znajdziemy między innymi w marchewce, brokułach, szpinaku, papryce, pomidorach, a także różnej maści cytrusach i truskawkach (także mrożonkach) czy czarnych porzeczkach.

Zobacz także: https://www.e-szkrab.pl/wspierac-odpornosc-dziecka/

Bardzo pomocne do budowania dobrej odporności są także kiszonki. To naturalne probiotyki, których jedzenie bardzo mocno poprawia kondycję organizmu. Można śmiało wprowadzić je do codziennej diety. Sięgajmy więc do woli po kiszoną kapustę, buraki, kiszone ogórki, domowej roboty kwas chlebowy czy też ocet jabłkowy. Kiszonki przywracają równowagę flory bakteryjnej w jelitach, a przecież zdrowie zaczyna się właśnie od nich.

W diecie wspomagającej odporność nie powinno także zabraknąć jogurtu naturalnego oraz jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań zdrowotnych – miodu. Postawmy także na rozgrzewające zupy – zwłaszcza kremy, do których można dodać kilka warzyw jednocześnie. Można do nich dodać śmiało ostre przyprawy typu pieprz cayenne czy chilli, które mają działanie bakteriobójcze, a co za tym idzie – wzmacniają układ odpornościowy.

Dieta na odporność powinna dać organizmowi siłę do walki z wirusami i bakteriami. Jeśli nie mamy czasu czy pomysły na to, jak łączyć poszczególne składniki, aby na talerzach nie wiało nudą, możemy z powodzeniem skorzystać z usług cateringu dietetycznego. Jeśli nie, to można też skorzystać z usług doradztwa żywieniowego, z pomocą którego będziemy mieli otwartą furtkę na drogę, której celem jest zbudowanie dobrej odporności.

Zainteresował cię ten artykuł? Być może spodoba ci się również: https://openzone.pl/na-czym-polega-dieta-bezmleczna/

Polecane

Co 3 Polak nie wie, że choruje na cukrzycę

Milena

Czy zdrowe drugie śniadanie dla dziecka może poprawić wynika w nauce?

Milena

Wpływ urządzeń elektronicznych na jakość snu

Milena